KONCEPCJA
FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU
MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 8
W ZIELONEJ GÓRZE
NA LATA 2022-2027
OPRACOWANA PRZEZ
mgr URSZULĘ KONKOL
WPROWADZENIE
Rolę i znaczenie wczesnego dzieciństwa i jego wpływ na dalsze życie człowieka w pełni oddają słowa G. Vico, który podkreślał, że „to, co najważniejsze w życiu człowieka rozwija się do 7 roku życia”. Słowa te wyznaczają kierunek, podkreślają rangę pracy z dzieckiem i wskazują konieczność tworzenia w najbliższym środowisku młodego człowieka optymalnych warunków do rozwoju. Stworzenie i zapewnienie wszystkim dzieciom najlepszych warunków rozwoju i edukacji stanowi podstawowe założenie pracy przedszkola.
Dokładne rozpoznanie warunków przedszkola z uwzględnieniem jego wewnętrznych aspektów oraz potrzeb środowiska lokalnego, umożliwia stworzenie i realizację optymalnej koncepcji funkcjonowania i rozwoju przedszkola.
Powstanie koncepcji funkcjonowania i rozwoju przedszkola
Prezentowana koncepcja pracy i funkcjonowania przedszkola na lata 2022-2027 jest wzbogaconą, udoskonaloną, ukierunkowaną na rozwój kontynuacją dotychczasowej koncepcji. Koncepcja uwzględnia: politykę państwa, kierunki rozwoju Miasta Zielona Góra, wnioski z dotychczasowej pracy przedszkola, rozpoznane potrzeb przedszkola i środowiska. Jest zgodna z misją i wizją funkcjonowania i rozwoju przedszkola.
WIZJA
„Otwarte przedszkole jest miejscem holistycznego rozwoju dziecka, pracowników, rodziców, we współpracy ze wszystkimi podmiotami środowiska uczestniczącymi w procesie wychowania dzieci”.
Przedszkole jest wspólnotą ludzi opartą na zasadach partnerstwa i współpracy, w celu stworzenia optymalnych warunków rozwoju dzieci oraz wszystkich podmiotów tej wspólnoty.
Przedszkole:
- jest placówką bezpieczną, przyjazną, dbającą o zdrowie fizyczne i psychiczne przebywających w niej osób,
- w sposób profesjonalny przygotowuje dzieci i rodziców do funkcjonowania w warunkach wspólnoty przedszkolnej, szerszego środowiska, do pokonywania kolejnych etapów kształcenia, funkcjonowania w zmieniającym się świecie,
- preferuje edukację podmiotową, realizuje potrzeby dzieci, rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego,
- koncentruje się na rozwoju: inteligencji wielorakich, kompetencji kluczowych, umiejętności życiowych, rozwoju aktywności, zainteresowań, kreatywności i twórczości dzieci,
- rozwija kompetencje kluczowe dzieci poprzez zabawę, eksperymenty, doświadczenia, aktywizujące metody pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz współpracę z innymi instytucjami ze środowiska,
- rozwija u każdego dziecka naturalną ciekawość poznawania świata i zdolności uczenia się przez doświadczanie, eksperymentowanie, przeżywanie,
- zatrudnia kadrę, która w sposób profesjonalny rozpoznaje indywidualne możliwości psychofizyczne dzieci oraz zaspokaja indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne każdego dziecka,
- wspiera rozwój i doskonalenie zawodowe nauczycieli, popiera twórczą inicjatywę nauczycieli. Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli jest procesem w permanentnym rozwoju, adekwatnym do potrzeb placówki,
- jest otwarte na ideę rozwoju zrównoważonego. Wspiera w swych działaniach ekologię, uczestniczy w akcjach charytatywnych, humanitarnych. Promuje działania prozdrowotne,
- wspiera rozwój tożsamości narodowej w poszanowaniu innych narodów i kultur,
- dba o rozwój uniwersalnych wartości: miłość, dobro, prawda, piękno, tolerancja, sprawiedliwość, wolność, szacunek, odpowiedzialność, lojalność, uczciwość, sprawiedliwość,
- W przedszkolu funkcjonuje „Przedszkolny Gabinet Terapii Pedagogicznej dla dzieci ze środowiska”.
MISJA
PO CO I DLA KOGO JESTEŚMY?
Miejskie Przedszkole nr 8 jest jednostką oferującą optymalne warunki do indywidualnego, holistycznego rozwoju i edukacji dziecka. Zapewnia rozwój osobowy i społeczny. Przedszkole wspomaga i wspiera rodzinę w jej funkcjach. Przedszkole tworzą podmioty współpracujące ze sobą w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa mając na względzie dobro dziecka.
CO CHCEMY OSIĄGNĄĆ?
- Holistyczny, harmonijny rozwój i edukację dziecka.
- Prawidłowy rozwój dzieci z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi, edukacyjnymi.
- Otwarty, partnerski styl pracy przedszkola w ścisłej współpracy z rodzicami i środowiskiem.
- Zapewnić na terenie przedszkola bezpieczne, zdrowe warunki.
- Rozwój u dzieci: postaw prospołecznych (podmiotowość w relacjach międzyludzkich) ekologicznych, humanitarnych, systemu wartości, rozumienie i respektowanie praw człowieka.
JAK CHCEMY TO OSIĄGNĄĆ?
Misję będziemy realizować poprzez:
- pełną koncentrację na podmiotach przedszkola,
- zaangażowanie i pracę zespołową wszystkich pracowników na rzecz rozwoju,
- stałą, aktywną współpracę z rodzicami oraz środowiskiem,
- organizację zajęć rozwijających u każdego dziecka inteligencje wielorakie, naturalną ciekawość poznawania świata i zdolności uczenia się przez zabawę, doświadczanie i przeżywanie dla rozwoju:
- psychofizycznego, aktywności, kreatywności, zainteresowań, talentów, demokracji,
- postaw: prospołecznych, prozdrowotnych, ekologicznych, humanitarnych wychowanków,
- pomoc dziecku w rozumieniu świata, odnajdywaniu w nim własnej drogi rozwoju,
- organizację zajęć dla dzieci z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
- rzetelną diagnozę i wsparcie rozwoju psychofizycznego każdego dziecka,
- pełną pomoc pedagogiczno-psychologiczną,
- szeroką ofertę edukacyjną, działania nowatorskie, innowacyjne, stosowanie ogólnorozwojowych, aktywizujących, twórczych metod i form pracy,
- monitorowanie procesów, warunków, stanu i efektów pracy w celu podnoszenia jakości pracy,
- uzgadnianie potrzeb zainteresowanych podmiotów i ich zaspokajanie,
- otwarty, partnerski styl pracy,
- edukację podmiotową, edukację dla demokracji,
PRIORYTETY DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA NA LATA 2022/2027
Obrane priorytety działalności MP nr 8 odpowiadają potrzebom i możliwościom dzieci, są zgodne z oczekiwaniami rodziców, pracowników, środowiska. Ich realizacja służy rozwojowi.
- Holistyczny rozwój dziecka z uwzględnieniem kształcenia kompetencji kluczowych.
Cele realizacji priorytetu
- Wspomaganie rozwoju dziecka we wszystkich sferach jego funkcjonowania: rozwoju fizycznego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego, duchowego.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci.
- Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami.
Cele realizacji priorytetu:
- Rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci.
- Rozpoznawanie mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień.
- Rozpoznawanie przyczyn trudności w funkcjonowaniu dziecka.
- Rozpoznawanie sytuacji rodzinnej dziecka w kontekście udzielanej pomocy.
- Wczesna profilaktyka społeczna, przeciwdziałanie powstawaniu niepowodzeń szkolnych i ich negatywnych konsekwencji.
- Wychowanie do wartości, w szczególności kształtowanie postaw prospołecznych i prozdrowotnych.
Cele realizacji priorytetu:
- Zapewnienie zdrowych, bezpiecznych warunków w przedszkolu.
- Rozwój postaw, umiejętności i nawyków prospołecznych i prozdrowotnych.
- Wspieranie rozwoju moralnego dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych.
- Promowanie zdrowego stylu życia w rodzinie i w środowisku.
- Rozumienie, poszanowanie, wspieranie i aktywny udział w działaniach dotyczących akcji społecznych, humanitarnych, charytatywnych, prozdrowotnych.
- Współpraca z rodzicami i środowiskiem w duchu podmiotowości i dialogu.
Cele realizacji priorytetu;
- Integracja środowiska lokalnego.
- Realizacja uzgodnionych wspólnie celów, wartości i potrzeb dotyczących współpracy wszystkich podmiotów uczestniczących w procesie wychowania i edukacji dzieci (z poszanowaniem partnerstwa rodziców).
- Wspieranie rodziców w ich funkcjach.
- Promocja wartości wychowania przedszkolnego i MP nr 8 w środowisku.
- Poszerzanie doświadczeń, wiadomości, umiejętności dzieci, nabywanie postaw społecznych, rozumienie świata, rozwój wiedzy o demokracji, prawach człowieka.
- Pełne wykorzystywanie zasobów przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju.
PRECYZYJNE OKREŚLENIE TERMINU REALIZACJI ZADAŃ PRZEDSTAWIONYCH W KONCEPCJI PRZYPADAJĄCYCH NA LATA 2022/2027
- Holistyczny rozwój dziecka z uwzględnieniem kształcenia kompetencji kluczowych.
Jednym z kluczowych zadań wychowania przedszkolnego jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Niezwykle ważny i niekwestionowany jest wszechstronny, harmonijny rozwój psychofizyczny uwzględniający możliwości i indywidualne uwarunkowania rozwojowe dziecka. Źródłem wiedzy i umiejętności dziecka jest działanie, doświadczanie, pozytywne przeżywanie w zabawie, w przyjaznym środowisku. Przedszkole powinno wzbudzać u każdego dziecka naturalną ciekawość poznawania świata i zdolność uczenia się przez zabawę, doświadczanie. Istotą edukacji i wychowania jest również pobudzenie motywacji i aktywności jednostki jako największej siły napędowej jej rozwoju, wspomaganie rozwoju samoświadomości i świadomości społecznej oraz stwarzanie warunków do samokreacji i świadomego, aktywnego uczestnictwa w świecie. Przedszkole postrzegam jako miejsce, w którym dziecko poprzez zabawę i inną aktywność nabywa ciekawości świata, umiejętności, wiadomości i postaw pożądanych społecznie. Poprzez odpowiednio zorganizowane środowisko edukacyjno - wychowawcze przedszkole rozwija kompetencje kluczowe i inteligencje wielorakie u dzieci. Przedszkole przygotowuje dziecko do samostanowienia, samoregulacji w poszanowaniu praw człowieka.
L.p. |
Zadania do realizacji w latach 2022-2027 |
Terminy realizacji zadań |
1. |
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój dziecka „Nasze Przedszkole” autorstwa Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaby- Babińskiej. |
2022-2027 |
2. |
Kontynuacja realizacji zadań Projektu „Z przedszkola w przyszłość” w zakresie kształtowania i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych w pracy w każdej grupie wiekowej:
|
rok szkolny 2022-2023 raz w tygodniu 2022/2023 |
3. |
Opracowanie i realizacja programów dydaktyczno - wychowawczych:
Kontynuacja realizacji programu: Adaptacji dzieci do szkoły |
opracowanie programu do 30.10.2022 realizacja 2022- 2027 2022- 2027 do 31.08.2026 |
4. |
Realizacja innowacji pedagogicznych – rozwój kompetencji kluczowych
b. Opracowanie i realizacja innowacji pedagogicznych:
|
2022-2027 01.09.2022- 31.08.2023 01.09.2022- 31.07.2023 01.09.2022- 31.07.2023 01.09.2023- 31.07.2025 01.09.2023- 30.08.2027 01.09.2023- 30.06.2027 01.02.2023- 31.08.2025 01.09.2023 – 31.07.2025 01.09.2023 – 31.07.2027 |
5. |
Stosowanie w codziennej pracy elementów metod autorskich aktywizujących, terapeutycznych: ruchu rozwijającego W. Sherborne, gimnastyki twórczej R. Labana, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów, ruchu rytmiczno–muzycznego z kulturą słowa K. Orfa, kinezjologii edukacyjnej, I Majchrzak, Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz, E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, pedagogiki zabawy. |
2022-2027 |
6. |
Stosowanie w codziennej pracy w każdej grupie wiekowej metod aktywizujących dostosowanych do potrzeb i możliwości grupy: okazji edukacyjnych, eksperymenty, doświadczenia, opowiadania ruchowe, gry dydaktyczne, burza mózgów, stacje zadaniowe, mapy pojęciowe, grupy zajęciowe, linia czasu, drama, wspólne rysowanie, symulacje, gry interakcyjne, fabuła z kubka, zabawy w teatr, inne. |
2022-2027 |
7. |
Realizacja we wszystkich grupach metody projektu edukacyjnego wg Judy Harris Helm i Lilian Katz - korzystanie z różnych źródeł informacji, wdrażanie do samodzielności, inicjowanie, planowanie, wykonywanie i ocenianie zadań edukacyjnych. |
2022-2027 min. 1 projekt na rok |
8. |
Dni bez zabawek – rozwój aktywności twórczej, kreatywności, kształtowanie kompetencji kluczowych, rozwój sfer funkcjonowania dziecka. |
2022 - 2027 raz w półroczu |
9. |
„Twórczy dzień”- warsztaty twórcze, aktywizujące z możliwością zmiany grupy przez dzieci rozwój; kształtowanie kompetencji kluczowych, rozwój sfer funkcjonowania dziecka. |
2022 – 2027 raz w miesiącu |
10. |
Warsztaty twórcze we współpracy z MP nr 14, rozwój aktywności twórczej, kreatywności, kształtowanie kompetencji kluczowych, rozwój sfer funkcjonowania dziecka |
2022-2027 raz w półroczu |
11. |
Stwarzanie warunków do kształtowania kompetencji kluczowych, rozwoju uzdolnień, zainteresowań, rozwój sfery fizycznej, emocjonalnej, społecznej, intelektualnej, duchowej:
|
2022-2027 raz w tygodniu każde dziecko raz w roku według ustaleń według ustaleń każda grupa raz w półroczu według harmonogramu według harmonogramu |
12. |
Organizacja konkurów o zasięgu zielonogórskim: „Bożonarodzeniowe kartki świąteczne”, „Najpiękniejsze Anioły na Boże Narodzenie”, „Nasza Ziemia”- tematyka zróżnicowana, dotycząca ekologii, „Moja ulubiona baśń”/ „Moja fantazja”/Moje marzenia. |
2022-2027 |
13. |
Udział dzieci w przedsięwzięciach organizowanych przez inne jednostki |
2022-2027 |
14. |
Doskonalenie zawodowe nauczycieli zgodnie z priorytetami:
Organizacja szkoleń rad pedagogicznych z udziałem rad pedagogicznych innych przedszkoli, doskonalenie indywidualne, WDN MP nr 8, współpraca z WDN przedszkola nr 14, nr 37- wymiana doświadczeń, wspólne rady szkoleniowe . Współpraca z ODN, PPP, UZ, Stowarzyszeniem „Civilitas”, specjalistami. |
2022-2027 według pięcioletniego planu doskonalenia zawodowego nauczycieli, planów nadzoru pedagogicznego. |
- Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami.
Udział dzieci z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w zajęciach o charakterze terapeutycznym, korekcyjno- kompensacyjnym w wieku przedszkolnym umożliwia wyrównywanie szans rozwojowych, sprzyja wczesnemu korygowaniu oraz prawidłowemu, wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz na rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka. Wczesna terapia pedagogiczna, logopedyczna i psychologiczna oraz praca z dzieckiem w grupie zmierzają do spowodowania określonych zmian w sferze poznawczej, emocjonalno-motywacyjnej, językowej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności dzieci. Jeżeli nie zostaną zahamowane typowe dla wieku przedszkolnego izolowane dysharmonie rozwojowe, to w edukacji szkolnej mogą się one uogólnić na wiele przedmiotów.
L.p. |
Zadania do realizacji w latach 2022/2027 |
Terminy realizacji. |
1. |
Zapewnienie warunków kadrowych umożliwiających w przedszkolu pomoc psychologiczno- pedagogiczną:
|
2022-2027 |
2. |
Stwarzanie warunków lokalowych:
|
2022-2027 |
3. |
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna:
|
2022-2027 |
4. |
Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dziecka przedszkolnego i rodziców:
|
2022-2027 |
5. |
Warsztaty, wykłady, zajęcia otwarte, dyżury dla rodziców prowadzone przez specjalistów MP nr 8. |
2022-2027 |
6. |
Funkcjonowanie przy Miejskim Przedszkolu nr 8 „Przedszkolnego Gabinetu Terapii Pedagogicznej dla dzieci ze środowiska”. Adresatem są dzieci ze środowiska wykazujące trudności. W ramach Gabinetu będą realizowane:
„Przedszkolny Gabinet Terapii Pedagogicznej dla dzieci ze środowiska” współpracuje z PPP, ODN, ZTD Studenci kierunku Terapia Pedagogiczna, słuchacze ODN odbywają praktyki. |
2022-2027 1x w tygodniu |
- Wychowanie do wartości, w szczególności kształtowanie postaw prospołecznych i prozdrowotnych.
Wychowanie do wartości jest jednym z trzech warunków świadomego wychowania (po integralnym ujęciu funkcji placówki i integralnym podejściu do wychowanka). Należy również do najważniejszych czynników chroniących w profilaktyce. Od kilku lat jest wpisane w kierunki polityki oświatowej państwa. Zapewniając wszechstronny rozwój dzieci, we wszystkich sferach nie zapominamy o wspieraniu rozwoju moralnego, duchowego. Zapewnienie zdrowych, bezpiecznych warunków dzieciom, pracownikom i innym osobom przebywającym na terenie przedszkola jest kluczowym zadaniem przedszkola. Niezwykle istotny jest również rozwój postaw prozdrowotnych, utrwalanie umiejętności i nawyków pozwalających na zachowanie dobrej kondycji psychicznej i fizycznej obecnie oraz w przyszłym życiu jednostki. Niekwestionowany wpływ na zachowanie zdrowia obecnego oraz przyszłych pokoleń ma wdrożenie elementów założeń zrównoważonego rozwoju, ekologii. Im wcześniej dzieci będą w sposób naturalny włączane w działania prozdrowotne, ekologiczne, humanitarne, tym większe prawdopodobieństwo, że jako ludzie dorośli będą świadomie żyć, wdrażać i propagować ekologiczne i humanitarne idee.
L.p. |
Zadania do realizacji w latach 2022-2027 |
Termin realizacji |
1. |
Planowanie i organizacja pracy zgodnie z przepisami BHP, zasadami HCCP, Przestrzeganie przyjętych w przedszkolu procedur dot. zdrowia i bezpieczeństwa. |
2022-2027 |
2. |
Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań związanych z wychowaniem do wartości w przedszkolu:
|
2022-2027 |
3. |
Program psychoedukacyjny dla rodziców i nauczycieli: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” |
2022-2027 |
4. |
Realizacja zadań Miasta Zielona Góra z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia na terenie Zielonej Góry (według oferty):
|
2022-2027 |
5. |
Edukacja prozdrowotna dzieci poprzez zabawę, doświadczanie, okazje edukacyjne, projekty edukacyjne - uczenie zorientowane na gromadzenie przez dziecko doświadczeń, umiejętności, wiadomości, postaw poprzez czynny, aktywny kontakt z najbliższym otoczeniem fizycznym i społecznym.
|
2022-2027 czas trwania programu 2022-2027 2022-2027 |
6. |
Edukacja ekologiczna:
|
2022-2027 . czerwiec każdego roku 2022-2027 |
7. |
Akcje humanitarne i charytatywne: Zbiórka środków czystości higieny jamy ustnej dla dzieci z Afryki, „Kup Pan szczotkę”, „Pola nadziei”, „Góra grosza”, „Szlachetna paczka”, „Mali przyjaciele wielkanocnego zajączka”, „Dzieci dzieciom na dzień Dziecka”, „Mali przyjaciele Św. Mikołaja”, zbiórka żywności dla ubogich rodzin z woj. lubuskiego przed Św. Bożego Narodzenia, Wielkanocy we współpracy z Caritas diecezji zielonogórsko- gorzowskiej, Działalność charytatywna przedszkola odbywa się we współpracy z:
|
2022-2027 kontynuacja 2022-2027 kontynuacja |
8. |
Zrównoważona dieta w przedszkolu receptury posiłków w przedszkolu pod katem profilaktyki otyłości i innych chorób cywilizacyjnych, sukcesywne włączanie zdrowych, mało znanych dzieciom produktów, zróżnicowana dieta. |
2022-2027 kontynuacja |
- Współpraca z rodzicami i środowiskiem w duchu podmiotowości i dialogu.
Współpraca wszystkich podmiotów uczestniczących w procesie edukacji dziecka jest koniecznym warunkiem skutecznego wychowania i wspomagania rozwoju. W atmosferze akceptacji, podmiotowości, zrozumienia MP nr 8 od wielu lat realizuje z dużym sukcesem Program współpracy z rodzicami oraz współpracy ze środowiskiem. Programy te sprzyjają rozwojowi dzieci, pracowników MP nr 8, rodziców, środowiska. Integracja, planowa współpraca przedszkola wpływa na podnoszenie jakości współpracy z rodzicami, promocji przedszkola w środowisku, promocji wartości wychowania przedszkolnego w środowisku. Istotna jest też (z punktu widzenia rozwoju dziecka) aktywna, autentyczna współpraca z szeroko pojętym środowiskiem ku edukacji społecznej (uwzględniająca cechy indywidualne dzieci, rozpowszechnienie wiedzy o demokracji, równości, prawach człowieka). Edukacja ku demokracji umożliwia jednostce rozumienie świata i odnajdywanie w nim własnej drogi rozwoju. Wspiera otwarcie kulturowe i pobudzenie odpowiedzialności społecznej.
L.p. |
Zadania do realizacji w latach 2022-2027 |
Termin realizacji |
1. |
Opracowanie i realizacja Programu współpracy ze środowiskiem uwzględnia współpracę z następującymi jednostkami, stowarzyszeniami, placówkami:
|
2022-2027 |
2. |
Realizacja imprez o zasięgu lokalnym:
|
2022-2027 od roku 2023 2022-2027 grudzień każdego roku grudzień 2022-27 2022-2027 wg. planów maj 2023 r. |
3. |
Funkcjonowanie „Przedszkolnego Gabinetu Terapii Pedagogicznej dla dzieci ze środowiska” |
2022-2027 |
4. |
Współpraca z rodzicami:
|
2022-2027 wrzesień 2022 wrzesień 2022 2022-2027 1 x w miesiącu |
5. |
Program psychoedukacyjny dla rodziców i nauczycieli: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. |
2022-2027 |
6. |
Współpraca z organem prowadzącym, z organem nadzoru pedagogicznego, Związkami Zawodowymi. |
2022-2027 |